SESORY MEMORY Sensoryczne dyski- gra pamięciowo dotykowa
Zestaw zawiera:
-pięć sensorycznych dysków o różnych fakturach
-pięć sensoryczny piłek o różnych fakturach
-opaskę na oczy
-worek
ZAGRAJ Z DZIECKIEM W ZGADYWANKĘ, KTÓRA ROZWIJA ZMYSŁ DOTYKU I PAMIĘĆ. POŁĄCZ Z ZAMKNIETYMI OCZAMI PIŁKĘ Z DYSKIEM W ODPOWIEDNIĄ PARĘ O TEJ SAMEJ FAKTURZE.
Co różni grę od tradycyjnego memory?
Uczestnicy zabawy bez wykorzystania zmysłu wzroku starają się dopasować w pary piłkę o tej samej fakturze z dyskiem.
Jakie korzyści płyną z zabawy Sensory Memory?
- Przenoszenie odczuć ze stóp do rąk powoduje zwiększenie koncentracji, uwagi oraz wpływa na rozwój motoryki małej, inteligencji i pamięci dziecka.
- Łatwość zmieniania poziomu trudności gry sprawia, że można ją dostosować do potrzeb i wieku dziecka, czerpiąc przyjemność z zabawy.
- Angażuje i rozwija zmysł dotyku, pozytywnie wpływa na rozwój motoryki małej, koncentracji i uwagi.
- Różne struktury dysków i piłeczek mogą pomóc przy odwrażliwieniu stóp lub dłoni.
- Dzięki chodzeniu po dyskach dziecko rozwija równowagę, koordynację ruchową, planowanie przestrzenne. Jednocześnie normalizuje się jego napięcie mięśniowe, co może pozytywnie wpłynąć na poprawę postawy ciała i pozbycie się wad stóp, takich jak koślawość czy płaskostopie.
- Gra doskonale sprawdza się jako uatrakcyjnienie zajęć grupowych i terapeutycznych z dziećmi.
- Dyski idealnie nadają się do tworzenia różnego rodzaju torów przeszkód oraz ścieżki zdrowia. Piłeczki mogą posłużyć do masażu ciała.
SPOSÓB ZABAWY ORAZ POZIOM TRUDNOŚCI:
Pamiętaj, aby zawsze, gdy zakrywasz oczy dziecku, inny uczestnik zabawy je bezpiecznie asekurował!
Ułóż dyski na podłodze jeden za drugim, a piłki umieść w worku. Patrząc na dyski, wyszukaj w worku piłkę o tej samej fakturze co dysk. Piłkę połóż obok dysku i w ten sam sposób połącz kolejne piłki z dyskami.
Ułóż dyski na podłodze jeden za drugim, piłki umieść w worku. Stań przed pierwszym dyskiem i załóż opaskę na oczy. Postaw stopę na dysku, a rękę umieść w woreczku z piłkami. Spośród pięciu różnych piłeczek odnajdź jedną, która ma taką samą fakturę jak dysk. Spróbuj tą metodą połączyć kolejne dyski z piłkami o identycznych fakturach. Młodsze dziecko może wykonać tę czynność bez zasłaniania oczu.
Wylosuj piłkę z worka i odszukaj tę samą fakturę na dysku przy użyciu stopy. Tę czynność młodsi gracze mogą wykonać z odsłoniętymi oczami, a starsze dzieci mogą założyć opaskę na oczy.
Usiądź na podłodze i zasłoń oczy. Weź jedną z piłek do ręki, drugą ręką znajdź dysk z tą samą fakturą. Młodsze dzieci mogą tę czynność wykonać z odsłoniętymi oczami.
Ułóż dyski na podłodze jeden z drugim, a piłki umieść w worku. Przyjrzyj się uważnie, w jakiej kolejności położone są dyski i zapamiętaj. Załóż opaskę na oczy, wyszukaj w worku piłkę o tej samej fakturze co pierwszy dysk. Następnie znajdź piłkę o tej samej fakturze co drugi dysk, trzeci, czwarty i piaty. Zdejmij opaskę i sprawdź, czy dobrze zapamiętałeś kolejność. Te same czynności powtarzają wszyscy uczestnicy gry. Wygrywa ten, kto w jak najkrótszym czasie dopasuje w pary te same faktury piłek i dysków.
Ustaw w rzędzie 5 dysków. Załóż opaskę i przejdź po dyskach, trzymając innego uczestnika gry za rękę. Zapamiętaj poszczególne faktury na dyskach, a następnie ustaw piłki w takiej samej kolejności. Możesz również użyć dysków i piłeczek do opisywania wyczuwalnych faktur. Poproś dziecko, aby opisało, jaką fakturę wyczuwa pod stopą bądź w dłoni, np. kującą, prążkowaną.